Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Børn med dystoni

Her er du: Forsiden - Gode råd og idéer - Børn med dystoni
Bruger
Mor til Mathias
Nyt medlem
Skrevet: 17-03-2017 21:52:30
Børn med dystoni
Jeg springer lige ud i det -.....
Min søn på knapt 7 år skal udredes. Jeg er dog ikke i tvivl om at han har generaliseret dystoni. Men hvordan bliver hans opvækst og hvordan får han mest ud af livet?
Hans symptomer:
Urolige ben, der gør ondt og har sit eget liv, mave der krymper sammen i de vildeste bevægelser der får ham til at vride sig. Ansigt - grimasser arm og hoved der bevæger sig ufrivilligt, skulder - flitsbue hvor han fødder og skuldre næsten rører hinanden, osv osv .....
han har vildt mange smerter i kroppen og nakken, som jeg ikke ved hvordan jeg skal afhjælpe. Han er træt meget af tiden og bliver presset i skolen hvilket gør at han får vildt mange spasmer, så vi har taget ham ud af skolen og det har hjulpet så hans krop slapper mere af.
Men jeg kender ikke noget til det at have et liv med dystoni overhovedet. Andet end at hans far det i en arm og skulder og det har været hårdt for ham at vokse op med.
Så hvordan tackler man det her? Erfaringer?
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991