Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Rivotril?

Her er du: Forsiden - Gode råd og idéer - Rivotril?
Bruger
Figo
Nyt medlem
Skrevet: 05-06-2016 15:48:52
Rivotril?
Jeg har TORTICOLLIS, og får BOTOX hver 3 måned, som ikke hjælper det store. Er nu af min neurolog blevet anbefalet Rivotril. Jeg vil spørge, om der er nogen der har erfaringer med det. Jeg har i ca. 1 måned fået oxapam, og det har været kanon effektivt, men min læge siger, at på lang sigt er det bedre med Rivotril? Jeg er efterhånden mega træt, af alle de medicinforsøg, og hvorfor ikke lade mig blive ved oxapam, når det nu virker så godt.
Jeg har ingen bivirkninger af oxapam, men er nu bange for at Rivotril måske har mange flere bivirkninger?
Hører meget gerne fra nogen som har prøvet Rivotril. Har læst det indlæg, der er omkring Rivotril, men kunne godt bruge lidt flere oplysninger.
Vibeke
Nyt medlem
Skrevet: 07-06-2016 09:06:44
Hej
Jeg har fået Rivotril i knap et år, 1/2 0,5 mg og har ingen bivirkninger og de hjælper på mine spændinger i ansigtet.
Det er først hvis du skal trappe ud af dem, der kan komme bivirkninger.
Var meget skeptisk i starten, men da de tager toppen af mine spændinger, kan jeg kun ærge mig over at jeg holdt igen så længe med at turde tage dem.
Folk med sukkersyge tager jo også dagligt medicin for at " overleve".
Jeg får en lille dosis, så søvninghed som de har af bivirkning varede ikke mange dage, så var det ovre.
Mvh. Vibeke
Figo
Nyt medlem
Skrevet: 09-06-2016 20:43:07
Tak for dit svar! Kan helt sikkert bruge det. Mvh. Nancy
ht
Nyt medlem
Skrevet: 23-10-2016 23:08:16
Jeg fik dem i en periode, men endte med at gå "cold turkey" på et tidspunkt, fordi en læge fortalte mig at de problemer jeg havde med koncentrationsproblemer og hovedsmerter var fordi Rivotrilen var for meget for mig, jeg var i en medicinforgiftning. Jeg tænkte at så måtte jeg da hellere stoppe med dem, og gjorde så det. Det var ikke en god ide - jeg havde en periode på en seks måneders tid hvor jeg bare lå i sengen og drev ind og ud af bevidsthed og drømme, og jeg levede at en kande te om dagen. Da jeg endelig kunne komme ud igen havde jeg tabt 35-40 kilo, og kunne knap holde mig oprejst. Eftervirkningerne varede ved i mange år, og jeg kan stadig ikke sige mig fri af dem.

Det er kendt at Rivotril/Klonazepam giver problemer med at stoppe, kig forbi den - primært Amerikanske - hjemmeside og debatforum www.benzobuddies.org og få hjælp og vejledning i hvordan man laver en "taper" og langsomt trapper ned for medicinen. Dette problem med at komme ud af et "Benzo-forbrug" er ikke noget alle læger kender, de vil være tilbøjelige til bare at fjerne pillerne og så tro at alt er vel.

Det er ikke ualmindeligt at man skal gennem et flerårigt nedtrapningsforløb, for at undgå muligt alvorlige eftervirkninger når man endelig stopper med medicinen. I USA er lægerne ved at få øjnene op for problemerne og er ved at begrænse brugen til kun at foregå ved hospitalsindlæggelser.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991