Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

botox virker ikke?

Her er du: Forsiden - At leve med dystoni - botox virker ikke?
Bruger
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 29-10-2015 13:50:03
botox virker ikke?
Nå nu er jeg fået botox 2 gange (=½ år) hvor det ligesom ikke har virket, så godt som det plejer, (Bleferrospasme) lægen siger at botox er meget følsomt, og derfor kan være "gået i stykker" har i prøvet det?...nu håber jeg at min december behandling, virker..
Naia
Nyt medlem
Skrevet: 23-11-2015 19:49:36
Hej Benjamin

Jeg har fået Botox i lidt over 1 år nu pga. Torticollis. Jeg har haft fornemmelsen af at det ikke virker, men når jeg har klaget min nød til lægen, siger han at det er fordi jeg ikke længere for den samme store "forløsning", som jeg fik første gang. Derudover kan jeg mærke tydelig forskel på, om han har ramt de mest "trængende" muskler. Sidste gang måtte han f.eks. stikke et andet sted, end han ville, da musklen var for spændt til at han kunne få Botoxen ind! Det skal også siges, at vi taler meget om hvor han skal stikke, hver gang jeg er hos ham. Som han siger, er jeg ikke den nemmeste patient, da jeg har mange muskler der er påvirket, og det er svært at finde den mest optimale behandling. Det kan derfor tage lang tid, før vi har et helt tydeligt billede af, hvad der virker bedst. Så tænker at der kan være flere grunde til at du oplever "dårligere" effekt. Håber du får bedre effekt næste gang.

Vh. Naia
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991