Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Cervical dystoni

Her er du: Forsiden - Dystonibehandling - Cervical dystoni
Bruger
Beth
Nyt medlem
Skrevet: 11-06-2015 19:37:50
Cervical dystoni
Hei
Jeg er en norsk kvinne på 54 år med nydiagnostisert cervical dystoni (mars 2015). Skal få min første Botox-behanding i slutten av måneden. Jeg lurer på om det er smertefullt og om legene finner ut med en gang hvilke muskler de skal sprøyte i? eg gruer meg litt, men håper det skal hjelpe på min hodedreining og smerter. Hører gjerne fra andre hvilke erfaringer de har med Botox?
gerda
Nyt medlem
Skrevet: 10-08-2015 10:08:52
Hej Beth
Ser først nu dit indlæg, da jeg ikke så ofte er inde på denne side. Jeg håber du har fået din første botox behandling og at det har hjulpet dig. Jeg husker jeg selv var nervøs for at det ville gøre meget ondt at blive stukket i de i forvejen meget ømme og spændte nakkemuskler. Håber du har en god og forstående neurolog. Du fik vel også målt spændingen i de forskellige muskler med EMG?
Jeg oplevede første gang(2008) at få bibirkninger i form af at jeg blev så træt i nakken, havde svært ved at holde hovedet oppe. Men det var en lettelse at trækningerne/hoveddrejningen stoppede. Næste gang fik jeg mindre dosis, og så fungerede det meget bedre. Men stivhed/ømhed i nakke og skuldre er der ofte, musklerne skal ligesom finde en ny balance, når nogen af dem er delvis sat ud af spil pga botox.
Bare lige denne hilsen i håbet om at du har fået det meget bedre.
Vh Gerda
PS er du i arbejde og hvordan klarer du det?
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991