Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

S?vnproblemer ved cervical dystoni

Her er du: Forsiden - Dystonibehandling - S?vnproblemer ved cervical dystoni
Bruger
gerda
Nyt medlem
Skrevet: 23-01-2015 06:27:47
S?vnproblemer ved cervical dystoni
Jeg vil gerne høre om andre end jeg oplever søvnproblemer i forb.m. cervical dystoni(torticollis). Efter flere gode år uden symptomer, har jeg nu fået det igen, og de konstante trækninger gør det meget svært for mig at falde i søvn og nu denne nat vågner jeg op igen efter et par timer....så måske det er blevet til 3-4 timers søvn i alt. Er der nogen der har gode råd? Jeg ar først fået tid til behandling om 3 mdr!
Vh Gerda
Nina
Nyt medlem
Skrevet: 10-02-2015 19:39:40
Hej Gerda
Jeg har en varme pude, der er lavet som et rør, langt og fladt som varmes i mikroovn (lavet af spalt kerner )den kommer med i seng, og giver varme og ro,det bruger jeg til nakken.En alm varme pude er også god, men jeg tør ikke falde i søvn, mens der er strøm på...
V.h.Nina 53 år m torticolis
Heidi
Nyt medlem
Skrevet: 19-02-2015 10:45:28
Hej
Jeg har også problemer med st sove. Ligger med varme pude hele natten. Hjælper lidt.
Jeg er også interesseret i hvis nogen har et råd.
Er der noget medicin der kan afhjælpe.
Jeg har fået alopam. Men de forværre muskel kramperne.
Kh Heidi 51 år.
gerda
Nyt medlem
Skrevet: 19-02-2015 12:09:25
Hej igen
Tak for jeres indlæg. Jeg har en lignende pude, som Nina beskriver, og den bruger jeg også. Den hjalp ikke meget, da jeg havde det værst. Jeg var så lettet over, at jeg fik fremskyndet min tid til botox behandling, det er nu lige 14 dage siden jeg fik botox, og det har virket. Så jeg kan sove igen. Men jeg bruger stadig puden, fordi jeg bliver meget træt og øm i nakkemusklerne. Ind i mellem tager jeg Pinex og Ipren til natten som smertestillende, for nakkesmerterne. Synes også det hjælper mig til at falde i søvn.
V.h. Gerda
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991