Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Tæt på panik

Her er du: Forsiden - Andet - Tæt på panik
Bruger
Lasse
Nyt medlem
Skrevet: 10-05-2014 18:43:56
Tæt på panik
Jeg søger lidt hjælp omkring dystoni.
Min historie:
Har haft ondt i venstre side af nakken og mellem skulderbladene i fem år og været forbi de første 10-12 behandlere fys, kiropraktor, alternative behandlere m.m inden jeg fik fortaget en emg undersøgelse som viste jeg havde dystoni i nakken.
Derefter blev jeg henvist til en neurolog på Bispebjerg hospital, som kunne konstatere jeg havde focal dystoni i nakken og skal have min første botox behandling om 6 uger.

Min udfordring er at efter jeg har været til neurolog er min smerte i nakken blevet mindre- men til gengæld har jeg voldsom muskelkramper i nakken , mave, ryg og ben primært venstre side men også nu lidt i højre. Så nu er jeg selvfølgelig bange for jeg har fået generaliseret dystoni ?- finder det bare mærkeligt at det et opstået lige efter jeg har været ved neurolog - så tænker det kan være noget psykisk - skal siges jeg er rigtig skræmt af dette dystoni jeg er kun 31 år gammel og lige nu kan jeg ikke overskue konsekvenserne.
Kan det være psykisk ? Og er det normalt at focal dystoni i nakken også påvirker resten af kroppen ?
Mvh Lasse
Nina
Nyt medlem
Skrevet: 12-05-2014 10:30:54
Hej Lasse
Jeg har torticollice Dystoni og det er ikke i en side men i alle fire hals muskler.....og ja denne sygedom er en hel del psykisk.
Når jeg får Botox måler de effekten af kramper inden de sprøjter så de dosere hver gang(hver 3 mdr)
Desvære kan jeg ikke svare på dit spørgsmål men syntes lige jeg vil kommetere og ønske god bedring.
Lige et råd til dig læs grundig om din sygedom det vil hjælpe dig.
V.H. Nina 53år (dystoni på 5 år)
knh1512
Nyt medlem
Skrevet: 03-06-2014 19:55:01
Kære Lasse. Gå ikke i panik,. Der sker det med dine muskler,at når du går og er bange stiger din adrenalin og når din adrenalin stiger, stiger svingningerne i dine nakke/hals muskler også og det er det du kan mærke. En almindelig persons nakkemuskler slår 0 gange i sekundet og vores torticollis muskler slår ca 300-400 gange i sekundet og mere når vores adrenalin stiger
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991