Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Total forvirret over ny diagnose

Her er du: Forsiden - At leve med dystoni - Total forvirret over ny diagnose
Bruger
jyden
Nyt medlem
Skrevet: 24-01-2014 11:10:37
Total forvirret over ny diagnose
Hej til Jer på debatten.
Har haft diagnosen Torticollis siden 1999, Har siden 2004 været i flexjob - den gode ordning - stoppede på arbejdsmarkedet i 2010. Er nu blevet pensionist - er 66 år og hunkøn.

Jeg blev afsluttet på Vejle neurologisk i 2004 og har ikke senere været der, da jeg ikke kunne tåle Botoxbehandlingen.

Grundet en frossen skulder kom jeg i 2011 på ortopægkirugisk afdeling i Vejle, hvor jeg blev videresendt til neurologisk afd. pga. tiltagende hovedrysten (tremor). Har siden gået hos overlægen der, som har forsøgt med forskellige medicinske tiltag, hvilket ikke har virket på mine rystelser.

Blev her den 22. januar 2014 indkaldt ved en ny neurolog, grundet at overlægen i Vejle var stoppet. Fik her at vide, at hun havde stærk mistanke om - ja var faktisk sikker på, at jeg havde sygdommen Parkinson.

Jeg er nu i total forvirring. Hvad med min tiligere diagnose - emnet blev ikke berørt - min tidligere diagnose må jo stå i Vejle neurologiske journaler.

Er meningen, jeg skal starte op på behandling med Madopar nu...... men, men, så forvirret som jeg er, skulle man så ikke kunne få en second opinion, eller???

Hilsen (den forvirrede jyde)
phhmw
Nyt medlem
Skrevet: 29-01-2014 10:54:00
Kære Jyde.

Du er hovedpersonen i din sag.
Du skal være aktiv.
Du skal have svar på alle dine spørgsmål.

Du skal have baggrundsviden for at stille de rigtige spørgsmål.

Det kan du kun, hvis du har den fulde viden om hvad andre (her lægerne) skriver i din journal.

Derfor skal du søge aktindsigt i alle dine journaler.
Iht til lovgivningen skal du modtage denne aktindsigt, inden 10 kalenderdage.

www.k10.dk

Det er ikke meningen at patienter skal være forvirrede efter kontakten til hverken det offentlige eller lægerne. Mit råd er at fremover ikke er alene næste gang du skal til møde med lægerne. 4 ører hører dobbelt så godt. Tag en bisidder med og skriv dine spørgsmål ned og få svar på dem alle.

Jeg reagerer på at du skal i behandling på en mistanke!

Jeg ville spørge ind til hvordan man bekræfter denne mistanke?

Der findes "Atypisk parkinsonisme" parkinson.dk som jeg ikke har viden om.

Du skal være aktiv og spørge ind og ikke gøre de samme fejl som jeg i begyndelsen af mine diagnoser.

Held og lykke.

Hilsen Peter
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991