Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Bleferrospasmer experimenter

Her er du: Forsiden - At leve med dystoni - Bleferrospasmer experimenter
Bruger
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 29-10-2013 11:33:40
Bleferrospasmer experimenter
Hej venner, lige en status på min, ny livs opgave hvordan lever jeg med spm.
1- Jeg er begyndt at skylle næsen, med et næsehorn. om ikke andet er det behageligt. jeg mødte en dame fra argentina der dæmpede sine spasmer på den måde, og så skal det selvfølgelig prøves.
2- når jeg sidder roligt foran min pc og andre "rolige" situationer, har jeg ikke spasmer?
det vil for mig sige at der findes en tilstand i mig der ikke har spm. Så jeg vil prøve at "ku komme i den tilstand" når det hele begynder at blinke.
3 - og så til noget der virker -lidt, når jeg går. Jeg lukker øjnlågene så jeg ser ud af en "lille sprække. det modvirker noget. spm.
Jeg er meget interasseret i forskelige metoder og ideer til "selv-behandling" og håber at indlægget bliver læst som en inspiration, lige som jeg håber at flere deler erfaringer, ideer og metoder, :-)
TMøller
Nyt medlem
Skrevet: 03-12-2013 20:50:55
ad 1: Næseskylning? Det skal da prøves! Jeg må dog ikke tage et næsehorn med i bad (boligregler), kan en flodhest bruges ;-)
ad 2: Har for det meste samme oplevelse ved PC'en. Specielt godt når jeg skal "lave" noget konkret. Skidt hvis jeg skal lede efter noget f.eks. ved søgning på google. Så sander øjnene hurtigt til.
ad 3: Jeg har også udtalt problemer når jeg går, cykler, venter på bus eller kører i bus.
Det er derimod rigtig godt at bage julesmåkager, reparere vandhanen eller noget lignende. Hvorfor mon det er sådan? Ud over tricket med øjensprækken kan jeg nogle gange benytte kun det ene øje. Det fungerer nogle gange. Så er jeg ikke helt så meget til fare for den øvrige trafik imens. Mental afslapning i hovedet, mens jeg "overlader" det til fødderne at gå frem hjælper også lidt - på meget korte distancer.
Tak for dit indlæg. Det vækker genkendelighed. Super med en Tips & tricks afdeling.
Blefaro2014Thomas
Nyt medlem
Skrevet: 19-06-2014 20:33:36
Hej, jeg er helt nyt medlem og afventer vurdering af, hvad jeg selv vurderer som blefarospasme. Har lagt et langt indlæg under gode råd og ideer, hvor jeg selv søger lidt hjælp.

Ja, jeg synes også, at alle manuelle situationer hvor man skal lave noget fysisk med hænder el.lign. fungerer næsten upåklageligt uden spm.

Når jeg kører bil, hvad jeg ellers prøver at undgå i øjeblikket, holder jeg en finger på det ene øje. Ind i mellem, når det lykkedes at få spm i ro, så skyldes det at jeg ikke tænker én tanke - føler jeg.
Og derfor har jeg indtil nu - over to år - troet at det måske var psykisk betinget.
Desuden kigger jeg tit ud af sideruden, hvis jeg er passager. Eller ned i gulvet - så længe jeg ikke skal følge med i trafikken. Det gælder også når jeg selv kører - motorvej - hvor jeg, for st slappe af i øjenene ind i mellem kigger op på himlen, fokuserer på skyer eller andet undervejs.
Jeg tiltænker dette som en slags hjerne-bedrag, hvor man snyder hjernen til at fokusere på noget andet, så spm ikke tager over.

Jeg har ikke nogle gode løsninger til, når man er i samtale med andre - det være sig per tlf eller personligt, Der tricker øjnene max.

Kom gerne med flere ideer - eller besvar gerne mine spærgsmål i indlægget under gode råd og ideer.. :-)
Hilsner
Thomas
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 23-06-2014 23:45:53
Ja, flodheste og næse-horn, bare den er stor nok. he he,
Jeg kan forstå på jeres beskrivelser at spm, er en personlig, og forskellig fra person til person, og for ihvertfald mig også , ændre sig over tid: i starten ku jeg ikke køre bil, og se fodbold på tv var super-trikker, men disse ting kan jeg idag, (nogen gange) måske pga. botox har dog en enkelt gang kørt bilen til kbh fra herning dagen før botox-behandling? men ingen samtale med chuføren under kørslen,
kunne man være heldig at møde jer tmøller og thomas til foredraget, i aarhus ? så ku vi jo blinke lidt, til hinanden. he he.
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 23-06-2014 23:48:42
Lige en anden ting, knud kirkegårds trik med tape, er absolut værd at prøve?
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 23-06-2014 23:55:01
og den her virker ikke for mig.
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 24-06-2014 00:04:37
og den, her , som jeg vil prøve med grå filter farve, min tanke er. mindre "de, ser på mig stress" og farven grå, er neutral, (farver provokere spm)
Blefaro2014Thomas
Nyt medlem
Skrevet: 24-06-2014 10:06:29
Benjamin, hvilket foredrag er der tale om og hvornår? Jeg kan ikke se, at det står i kalenderen? :-)
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 24-06-2014 16:55:03
I det nye nr af dystoni-bladet, side 10.
"Hvordan rejser jeg mig efter en diagnose"
hotel Scandic city Østergade 10 8000 aarhus
d 6 september 2014 det koster, gratis, og kan varmt anbefales,
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 18-11-2014 13:56:26
I Lidl. en sports brille, der er "foer" mod hovedet Måske mere ro, mht. vind)
der medfølger 3 forskelige sol-glas, det er rolige farver at se igennem, de koster 60 kr. nu skal de prøves.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991