Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

lev med dystoni

Her er du: Forsiden - At leve med dystoni - lev med dystoni
Bruger
lykke2006
Nyt medlem
Skrevet: 16-07-2013 20:37:44
lev med dystoni
I dag har jeg været i Viborg til en lang samtale og indsprøjtning af botox.
Dejligt at få noget af vide om dystonien, jeg fik diagnosen i dec 2012, men først i dag den 16 juli har jeg fået noget afvide om sygdommen, jeg har hals dystoni og stemmebånds dystoni, lægerne troede i første omgang for 2 år siden at det var en lammelse på stemmebånd, men denne læge jeg har nu siger at det er stemmebånds dystoni, jeg har gået til talepædagog men min stemme bliver nok ikke meget bedre har jeg fået af vide og det må jeg bare acceptere, det kan bare godt være svært at gå ud og søge arbejde, da min stemme svinger fra dag til dag minut til minut osv.
men fik af vide i dag at det var normalt at få omkring 5 indsprøjtninger med 3 md mellem rum, og ved mange er det nok, andre skal ha det i mange år, men det er da dejligt at få vished :-) jeg skal til fysioterapi som lægen vil henvise mig til :-) næste gang skal jeg ha tjekket mine lunger, for bliver nemt forpustet bare ved snak, lægen tror der er en lammelse ved lungen så derfor bliver jeg forpustet men det får jeg besked på der
ingegerd
Nyt medlem
Skrevet: 17-07-2013 16:29:52
Hej Lykke
Jeg er lidt nysgerrig på om det kun er i din hals du har fået botox?
Man kan jo også få det i stemmebåndene men det tror jeg ikke de kan gøre i Viborg.
Jeg får det gjort på Bispebjerg hospital
Hilsen Ingegerd
lykke2006
Nyt medlem
Skrevet: 17-07-2013 19:51:25
Hej ingegerd
indtil videre har jeg kun fået botox i halsen, lægen sagde at jeg godt kunne få det i halsen også, men det skal være i aarhus, men at min stemme var nogenlunde, og at det er et større indgrebat få det i stemmebånd, så jeg kunne selv afgøre om jeg ville ha det, for man kunne jo høre hvad jeg sagde sagde lægen, så hvis jeg kunne leve med det, så ville han nok forestrække det
Hilsen Tina
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991