Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Blefarospasme

Her er du: Forsiden - Andet - Blefarospasme
Bruger
Vibeke
Nyt medlem
Skrevet: 08-06-2013 11:07:49
Blefarospasme
Jeg er i ca. 1,5 år blevet behandlet for blefarospasme. Nu oplever jeg at det er begyndt at spænde i hovedbunden.
Det føles som om jeg har fået spændt et stramt bånd omkring kraniet, ganske generede og ubehageligt.
Ved ikke om det har noget at gøre med den sidste gang botox jeg fik sprøjte ind, om jeg har fået for meget eller forkerte steder, eller sygdommen bare har udviklet sig yderligere!
Jeg har haft sygdommen i godt 2 år.
Er der nogen af jer der har de samme symptomer?
Mvh. Vibeke
Birgit
Nyt medlem
Skrevet: 16-06-2013 10:30:18
Kære Vibeke !
Genkender din beskrivelse ! I forbindelse med medicinskift , konstaterede jeg , at spændingen ikke fremstod så konstant og vedholdende , som den ellers havde gjort, igennem en lang periode . Dagligt havde jeg en ulidelig konstant murrende og irriterende fornemmelse at deale med. Jeg har ikke fået Botox siden maj 2010. Min diagnose startede med Blepharospasmer og Oromandibulær dystoni. I dag er situationen mere generel ! Som noteret i min journal 2009 : " ingen tvivl om at patienten har en kraftig , men ubestemmelig dystoni" . Jeg oplever ikke , at fænomenet har noget med Botox at gøre . Jeg er også usikker på, om det skyldes dystone muskelspasmer el. spændinger forårsaget af , at vi spænder konstant p.g.a. dystonien, altså en slags hovedpine ! Håber du kan bruge svaret ellers spørg igen ! Kh. Birgit
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991