Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Ung pige med kun ét stemmebånd

Her er du: Forsiden - Børn & unge med dystoni - Ung pige med kun ét stemmebånd
Bruger
Sarah1986
Nyt medlem
Skrevet: 03-04-2013 21:14:06
Ung pige med kun ét stemmebånd
Hej alle sammen.

Jeg er ny på denne side, og hører vist faktisk ikke rigtig under diagnosen, MEN jeg kunne ikke lade være med at læse et indlæg, her på siden, da problematikken i og for sig minder meget om det jeg oplever i min dagligdag, og jeg mangler i den grad nogle at spejle mig i. (Korrekt mig, hvis jeg ikke hører hjemme her)

Jeg fik i 2006 konstateret kræft på højre stemmebånd og fik det fjernet med laseroperation (ikke stråler). I dag lever jeg med følgerne af kun at have ét stemmebånd og i 2010 fik jeg taget en biopsi af venstre stemmebånd, hvilket efterlod et hul, så har faktisk mindre en ét stemmebånd tilbage. Mine muskler er i DEN GRAD på overarbejde, min stemme er luftfyldt, jeg bliver hurtig træt og er tvunget til at disponere min tid på arbejde, venner, hviledage osv. Overordnet set har jeg et godt liv, er sund og rask og er en glad pige, men er et ekstremt socialt væsen, så når dagene er slemme med spændinger, smerter og træthed, og lysten til at snakke og synge er stor, mister jeg modet og skal lade op med mindfullness, træning, sove og fysioterapi. Jeg er stadig en proces hvor jeg lærer at slappe mere af, og går til stemmetræning, hvor jeg lærer at snakke langsommere, artikulerer og trække vejret bedre. Men dette er svært at implementere i praksis. Til dagligt arbejder jeg på et Jobcenter med sygemeldte og selvom det er hårdt for stemmen er jeg super glad for jobbet. Jeg er derudover knap 27 år og bor i Aarhus.

Jeg har endnu ikke mødt nogle som også kun have et stemmebånd og som døjer med de samme gener som jeg. Jeg er derfor meget interesseret i at komme i kontakt med andre som jeg kunne spare med.

Håber meget på at høre fra jer!

De bedste hilsner
Sarah
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991