Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

bevidsthed?

Her er du: Forsiden - At leve med dystoni - bevidsthed?
Bruger
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 18-01-2013 16:17:11
bevidsthed?
hi jeg har blefarrospasmer, og har fundet på at "meditere" når jeg går og sidder i en bil, jeg koncenterer mig om min vejrtrækning (afslabning) jeg nøjes med at se på at jeg blinker, acceptere det opservere blot hvad der sker. i den ro kan jeg som regel mærke mange muskel spændinger omkring og i ansigtet, dem slapper jeg af, det er åndedrættet jeg gør, ikke tænke og vudrer alt muligt. jeg håber at det kan "omprogrammere" måske lindre -afslappe. og det er godt.under alle omstændigheder er det en god måde blot at være der, er der nogen der har erfaringer med "bevidstgørelse"?
harry
Nyt medlem
Skrevet: 20-01-2013 10:05:06
Hej Benjamin.

Jeg kan genkende meget af det du nævner. Jeg har højredrejet torticollis og træner meget drejning til venstre. Dette sker når jeg går, sidder, er i bad m.m. Denne træning bliver meget nemmere, når man bruger vejrtrækningen som afslapning.
Du nævner også accepten af sygdommen. Denne mener jeg er det aller vigtigste. Accepterer man ikke sin dystoni og lever med den, går det slet ikke.
Ja det er en slags omprogrammering af vore tanker der skal lykkes, men det er svært!

Harry
Loni
Nyt medlem
Skrevet: 28-01-2013 20:21:53
Hej Benjamin

Kan du beskrive nærmere hvordan du holder focus på vejrtrækningen når du er i aktivitet?

Jeg har også torticollis, og jeg syntes det er dødsvært at koncentrere mig om åndedrættet samtidig med at det sker for mange ting omkring mig, b.la. i trafikken, samtidig med der også er støj på "øverste etage"..stress. Så jeg skal have fuldstændig ro både fra det ydre og i mit indre. Og dog, jeg har før oplevet at hvis jeg putter musik direkte i ørene og lukker al anden støj ude, kan jeg slappe af..i liggende stilling. :) Det ville være dejligt hvis jeg kunne nå så langt at det også fungerer når jeg er i gang med mine gøremål.

Harry, tak for snakken forleden dag :)
Ja, det er rigtigt svært at blive omprogrammeret i tankerne..pyvha.

Det kræver også øvelse at trække vejret rigtigt, uden at vejrtrækningen bliver anstrengt.
Når jeg prøver at slappe af ved hjælp af vejrtrækningen, tænker jeg på mine 3 fødsler..så kan jeg trække vejret helt ned i maaaven :)

Lotte Pårups bog "Åndedrættet" kan varmt anbefales

Venligst
Loni
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 28-01-2013 21:21:46
Tak for jeres svar, hm- nu er det jo ikke sådan at det bare kører for mig, desværre, :-) det er svært, og det vil ikke rigtig lykkes at holde fokus, når jeg går, det går lidt bedre når jeg kører bil (jeg sidder ved siden af føreren). (mht. fokus på vejrtrækningen. ) på mandag skal jeg prøve hypnose (se andet sted på dystoni.dk). grunden til at jeg overvejer hypnose er at mine spasmer er påvirklige af verden som du beskriver Loni , dvs. jeg kan sidde og arbejde med noget for mig selv, og ikke have spasmer, men når jeg går, ser tv (engang imellem) gæster, det fortæller mig at der er et håndtag et eller andet sted. så der må være en løsning.
jeg tror det er vigtigt, ikke at tage stilling til spasmerne. (give dem energi), blot lade det ske, men "se" hvad der sker. nogengange ku man måske meditere, tag lidt tid af, se på vejrtræknigen, lade spasmerne, komme se dem, i mit tilfælde med åbne øjne, man ku ha den tanke at man flyttede kontrollen af øjenlåg til et sted ved siden af det sted, der er skadet.? og at der ikke er nogen vane, behov, energi, der nødvendiggør spasmerne. Volapyk. så må vi se.
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 28-01-2013 21:22:18
Tak for jeres svar, hm- nu er det jo ikke sådan at det bare kører for mig, desværre, :-) det er svært, og det vil ikke rigtig lykkes at holde fokus, når jeg går, det går lidt bedre når jeg kører bil (jeg sidder ved siden af føreren). (mht. fokus på vejrtrækningen. ) på mandag skal jeg prøve hypnose (se andet sted på dystoni.dk). grunden til at jeg overvejer hypnose er at mine spasmer er påvirklige af verden som du beskriver Loni , dvs. jeg kan sidde og arbejde med noget for mig selv, og ikke have spasmer, men når jeg går, ser tv (engang imellem) gæster, det fortæller mig at der er et håndtag et eller andet sted. så der må være en løsning.
jeg tror det er vigtigt, ikke at tage stilling til spasmerne. (give dem energi), blot lade det ske, men "se" hvad der sker. nogengange ku man måske meditere, tag lidt tid af, se på vejrtræknigen, lade spasmerne, komme se dem, i mit tilfælde med åbne øjne, man ku ha den tanke at man flyttede kontrollen af øjenlåg til et sted ved siden af det sted, der er skadet.? og at der ikke er nogen vane, behov, energi, der nødvendiggør spasmerne. Volapyk. så må vi se.
Loni
Nyt medlem
Skrevet: 28-01-2013 21:57:38
Eeh det lyder spændende med hypnose, jeg har også tænkt på det et stykke tid, og jeg har lige sendt en
mail til en hypnotisør :) Det er faktisk dig der gav mig ideen da jeg læste dit indlæg :) Jeg har også set videoen der ligger i tråden. Det er jo fantastisk .

Jamen, det er fuldstændigt rigtigt at spasmerne får energi når man tager stilling til dem - men det er jo så svært at lade være med at ignorere dem, de kører deres eget liv hehe..

Vil du være rar en skrive lidt om hvordan det er gået med hypnosen. :)

Held og lykke med det..

Loni
Loni
Nyt medlem
Skrevet: 28-01-2013 21:58:43
Eeh det lyder spændende med hypnose, jeg har også tænkt på det et stykke tid, og jeg har lige sendt en
mail til en hypnotisør :) Det er faktisk dig der gav mig ideen da jeg læste dit indlæg :) Jeg har også set videoen der ligger i tråden. Det er jo fantastisk .

Jamen, det er fuldstændigt rigtigt at spasmerne får energi når man tager stilling til dem - men det er jo så svært at lade være med at ignorere dem, de kører deres eget liv hehe..

Vil du være rar en skrive lidt om hvordan det er gået med hypnosen. :)

Held og lykke med det..

Loni
Eva
Nyt medlem
Skrevet: 29-01-2013 16:35:07
Ja, - lad os endelig høre, hvordan hypnosen går, Benjamin! :-)
Hvordan går det med tapen, du afprøvede torsdag aften...? Skægt eksperiment, egentlig... :-)
Lad høre - og hils.
KH
Eva
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 29-01-2013 21:37:01
Ja da - jeg skal nok tilbagemelde. vedr. hypnose.
den med tape dur, mer se. -men tager ikke mine kraftige spasmer, men det er hurtigere at få lov at åbne igen? jeg har fået noget hudfarvet englehud, og experimentere med at sætte det under øjenbrynene, så ses det nærmest ikke? jeg kan også blive dygtigere at sætte på??? tak til Knud K.
Skrevet: 30-01-2013 08:53:40
Hej
En kometar til vejrtrækning, jeg går til pilatos...(vederlagsfri hos fys) og den form for træning har vejrtrækning med, det er god træning både for muskler og så ....vejrtrækning(har torticollis dystoni)
Vi er max 8 på hold.
Med venlig hilsen Nina Olsen
(Er ikke læge)
Eva
Nyt medlem
Skrevet: 30-01-2013 09:56:00
Rigtig godt med resultater, Benjamin - små som store, alt tæller, - ikke...? :-)
Hils
KH
Eva
Eva
Nyt medlem
Skrevet: 30-01-2013 09:56:01
Rigtig godt med resultater, Benjamin - små som store, alt tæller, - ikke...? :-)
Hils
KH
Eva
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 07-02-2013 14:17:03
Ja så har jeg været til første hypnosesession, hm ja jeg synes det minder om en guidet meditation, det har ikke hjulpet?, men jeg er blevet mere opmærksom på evt deltagelse af "fejlprogram" på mine gå ture prøver jeg at "sige" du kan åbne, det gør jeg så? det føles som om det er nyt? mht hypnose, ved jeg ikke rigtig, måske burde jeg gøre det de ca 3 gange som hypnotisøren anbefaler. første gang kostede 900 kr.? det vil sige 2400 kr. for 3 gange, hvis det ikke hjælper er det jo dyrt, men hjælper det er det billigt.
Loni
Nyt medlem
Skrevet: 07-02-2013 19:17:36
Hej Benjamin

Jeg tror det er værd at tage de næste par gange med. Det er rigtig- rigtig ærgeligt at smide pengene ud af vinduet, jeg har spildt mange penge i årenes løb, senest 500 kr hos fys. uden nogen virkning. Jeg kæmper lige nu en kamp for at få bevilliget vederlagsfri fys. (jeg har skrevet om det i en anden tråd)

Jeg sendte en pb til dig for et stykke tid siden, jeg ved ikke om du har læst den?
Ellers prøver jeg her:

hypnoseaalborg.dk se under Gratis
Det er godt at begynde med, og gøre sig klar til hypnose..det handler om at øve sig på det, har jeg fået af vide fra terapeuten der.

Det er ikke hypnose..men terapi. Og minder lidt om meditation, bare lidt lettere ;)
Jeg er i gang med at afprøve det. Og det hjælper en smule.

Visualisering er jeg også i gang med, det handler netop om omprogramering..f.eks.
"Jeg kan-jeg vil-JEG GØR DET" :)

Her er det irmalauridsen.dk

Derudover læser jeg selvcoaching .. m.m.

Du må gerne skrive en pb til mig hvis du vil, jeg har lidt mere viden om hypnose/terapi.

I andre må også gerne skrive, hvis det har interesse. Svarer også gerne offentlig :)

Pøj pøj Benjamin..håber prøver igen..hvis du har råd ;P

Mange hilsner
Loni
Benjamin
Nyt medlem
Skrevet: 11-02-2013 11:00:59
Nå, jeg flytter lige min hypnosebehandling til sit eget emne, da jeg nu oplever en markandt ændring i mine spasmer, og derfor mener det bør han en frisk tråd.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991