Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

HARRY og alle i andre HJÆLP!

Her er du: Forsiden - Gode råd og idéer - HARRY og alle i andre HJÆLP!
Bruger
Iben Andersen Grynnerup
Skrevet: 01-12-2011 13:33:40
HARRY og alle i andre HJÆLP!
Du er altid fuld af gode råd.
Som jeg har skrevet har kommunen stoppet sygedag penge, det er blevet anket og har modtaget brev om jeg skal til speciallæge undersøgelse her i dec. Hvilket i sig selv jo er godt nok. Men de vil stadig ikke genoptage sygedag penge, så igen anket og er blevet sendt til beskæftielgses ankenævnet.
Nu har jeg så i dag modtaget brev om at formanden ikke vil behandle min sag, da klagefristen er overskredet. P.g.a mine smerter blev den sendt for sent. Og da dette ikke kan dukomenteres vil de ikke gøre noget. Min bisidder er i fuld gang. Men har du noget, vil jeg utrolig gerne høre fra dig, og fra alle andre der skulle have nogle ideér.
Mange håbefulde hilsner
Iben
Harry Nonboe
Skrevet: 01-12-2011 23:01:35
Hej Iben.

Prøv at kontakte næstformanden i Dansk Dystoniforening Anne-Mette Høj. Jeg ved hun "gransker" i reglerne.

Harry
Iben Andersen Grynnerup
Skrevet: 02-12-2011 07:15:25
Tak for dit hurtige svar.

Iben
Peter Hansen
Skrevet: 02-12-2011 11:31:07
Kære Iben.

En ankefrist er på 4 uger = 28 dage præcis og som skal overholdes da vi nu befinder os i de juridiske regler.

En, af meget få situationer der kan forlænge en sådan ankefrist er eksempelvis hvis en ansøgning om aktindsigt på 10 kalenderdage ikke overholdes.

Men læs lidt om sygedagpengestop her:

www.k10.dk

Klagemuligheder:

www.k10.dk

Klagefrist:

www.k10.dk

Hilsen Peter
Peter Hansen
Skrevet: 02-12-2011 11:45:48
Jeg vil lige supplere med følgende.

Dette spil er så vigtigt at forstå så Ombudsmanden har pålagt kommunerne at sende deres breve til borgeren samme dag som de er datere.

Samtidig med at han opfordre borgerne til at gemme konvolutten med poststempel,
således at borgeren kan dokumenterer, hvilken dag ankefriste løber fra.

www.k10.dk

Så let er det ikke for en "nybegynder"

Hilsen Peter
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991