Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Dagens gode nyhed

Her er du: Forsiden - At leve med dystoni - Dagens gode nyhed
Bruger
Iben Andersen Grynnerup
Skrevet: 04-11-2011 15:25:19
Dagens gode nyhed
Som skrevet i tidligere indlæg har kommunen taget sygedagpenge fra mig, og de vil ikke forlænge, fik brev om dette den anden dag. Har i mellem tiden være nødsaget til ( meget mod min vilje ) at søge kontanthjælp....
Vi har levet for 0 kr. siden den 30/9-2011 da sygedag penge stoppede, vi har betalt vores faste udgifter som man jo skal. Jeg fik godkendt kontanthjælp... JUHUUU fristes man til at sige.... Men....
Jeg fik i dag den ( lønseddel ) og jeg har fået lige præcis
1186 kr og 18 øre, og bare mine faste udgifter for denne mdr. er på 6000kr.
Brian ( min skønne mand ) arbejder og betaler faste udgifter for hans løn, hus, forsikringer osv. osv.
Altså står vi nu med underskud på 5000kr om mdr.
Bare til faste udgifter.
Så ved ikke helt hva de har tænkt sig vi skal spise....

Og så kommer den gode nyhed, jeg har i dag med posten modtaget brev om at de nu vil sende mig til speciallæge i neurologi.
Fantastisk over en mdr. efter de har stoppet sygedag penge og efter at de har afgjodt at de ikke vil åbne sagen igen...
Jeg stiller store spørgsmålstegn ved det????

Men håber da at den speciallæge erklæring vil kunne hjælpe, og de bagefter vil få øjnene op for min sygdom...

Mange skæve hilsner
Iben
tove
Skrevet: 07-11-2011 20:55:03
Hej Iben!
Fantastisk, at du er i stand til at holde modet oppe og skrive i så positive vendinger.
Jeg krydser fingre for, at neurologen kan hjælpe dig.
MVH. Tove.
Tanja Christensen
Skrevet: 25-01-2012 13:33:48
Hej Iben
Håber det går fremad i din sag, prøv at Google K10, så kan du få en masse råd og vejledning i netop den situation du står i.
Jeg har også haft torticollis og
fået botox for det, men 6 behandlinger hos en kirupraktor fjernede det.
Jeg lider desværre af oromandubulær dystoni og får
fortsat botox for det.
Held og lykke

Hilsen Tanja
Harry Nonboe
Skrevet: 25-01-2012 22:27:44
Hej Tanja.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad kiropraktikeren gjorde ved dig. Det lyder da positivt, at seks behandlinger har fjernet din torticollis.

Harry
Tanja Christensen
Skrevet: 26-01-2012 19:19:30
Hej Harry

Kirupraktoren kunne måle sig til en skævhed i nakken, så jeg fik vredet det på plads, ved at han drejede mit hovede
til højre og så til venstre, det var ikke ubehageligt, og jeg kunne mærke en tydelig forskel efter hver behandling,
jytte
Skrevet: 27-01-2012 04:30:00
Hej Iben, Tanja, Harry m.fl.

Som debatteret med bl.a. Mia i 2007, kan nogle måske have haft udviklet dystoni og cervikal dystoni m.m. i forlængelse af (påviste?) skader i nakke-halshvirvler og/eller ligamentløshed m.v., bl.a. også kaldet:

Atlantoaksial instabillitet / Atlantoaxial rotary subluxation. Hvilket giver større eller mindre påvirkning af rygmarven og nerver i rygmarven og/eller hjernestammen (men under alle omstændigheder progredierer hvis der ikke gribes ind (f.eks. sker afværgeforanstaltninger for at afværge/forhindre de større/mindre ukontrollerede/pludselige bevægelser).
Harry Nonboe
Skrevet: 29-01-2012 12:04:22
Hej.

Da jeg for 22 år siden fik torticollis, men inden jeg fik stillet diagnosen 5 år senere, var jeg også hos kiropraktor. Han foretog også disse hurtige ryk med mit hoved, men uden at det hjalp p min lidelse.

Efterfølgende var der faktisk "nogen", som sagde, at jeg burde anlægge sag mod kiroprakteren, da det var det værste man kunne gøre ved en torticollis.......
Jeg har derfor naturligvis siden været skeptisk overfor behandling af torticollis hos kiropraktiker.

Men du Tanja fik hjælp, og det er da super!

God weekend
Harry
Tanja Christensen
Skrevet: 02-02-2012 15:19:51
Hej Harry, Jeg var hos kirupraktor grundet oromandubulær dystoni, der
blev taget en del røntgenbilleder, og der blev der konstateret at jeg havde en piskesmældsnakke og et par andre problempunkter i nakken, dette mente han var årsagen til den oromandubulære dystoni, men trods flere behandlinger hjalp det ikke.
Jeg havde ikke oplevet problemer med nakken ej heller smerter.
Længe efter forsøgte jeg mig med akkupunktur, og så startede alle torticollis problemerne.
Jeg fik botox i over 2 år, og kontaktede så kirupraktoren igen, da jeg havde mange smerter efter botox behandlinge og var meget hævet, og så skete miraklet.
Jeg havde gået til fysioterapi mange gange, det hjalp bare
ikke.
Så Harry, jeg går udfra, at du fik taget røntgenbilleder inden
kirupraktoren behandlede dig.
Des længere tid der går inden
man bliver behandlet, des llængere er behandlingstiden som regel også, hvis man kan
behandles.
Mona Jensen
Nyt medlem
Skrevet: 28-02-2013 13:21:15
Kære medpatienter. Jeg har en søn, der er SPECIALLÆGE I neurologi.

Han oplyser, at det er livsfarligt at gå til kiropraktor med TORTICOLLIS.

Gør det ALDRIG.

De bedste hilsner

Mona Jensen
Nina
Nyt medlem
Skrevet: 06-03-2013 09:10:49
Hej Mona
TAK. Det er godt at høre..... jeg har besøgt kiropraktor fra jeg var 15 år (nu 51 år)for disco i lænden, med super efekt... så da min torticollis startede 2009 opsøgte jeg hel naturlig igen kiropraktor, to forskellige, men, men Nej Nej det blev det kun være af .
Så tak for dit inslag.

GOD DAG TIL ALLE.

V.H.Nina Olsen
Mona Jensen
Nyt medlem
Skrevet: 06-03-2013 09:53:04
Kære Nina.

Tak for din tilbagemelding.
Knus fra Mona *smiler meget i det dejlige solskin*
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991