Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

3 årig med torticollis

Her er du: Forsiden - Børn & unge med dystoni - 3 årig med torticollis
Bruger
Sidsel nielsen
Skrevet: 21-07-2011 21:46:38
3 årig med torticollis
Hej Alle

Vi har en søn på tre år, som er til udredning for dystoni, Torticollis. Vi aner intet om hvad det er og hvad det beyder for fremtiden. Er der andre i dette forum , med så små børn og same diagnose ?

Mange hilsner Sidsel
Astrid Hasselbalch
Nyt medlem
Skrevet: 03-03-2015 10:23:11
Hej Sidsel,
Jeg kan se at det er et gammelt indlæg du har skrevet, men nu skriver jeg til dig alligevel for at høre hvordan det så er gået med din søn.

Jeg har en datter på 7 år med torticollis og hun er lige blevet opereret for det på Rigshospitalet (forlængelse af muskel på højre side af halsen). Hun havde det ved fødslen men der blev ikke taget ordentligt hånd om det på daværende tidspunkt og da vi som forældre ikke vidste noget, er det først nu at der er sket noget i den sag. Da Rigshospitalet fralægger sig ethvert ansvar for genoptræning og opfølgning efter operationen og fysioterapeuterne i det kommunale genoptrænings center (Furesø Kommune) ikke ved noget om torticollis, søger jeg nu efter fysioterapeuter, osteopater eller andre fagfolk der ved noget om problematikken og om træning/genoptræning. Så jeg tænkte at jeg ville skrive til dig og høre om du har fået nogle gode erfaringer siden 2011 hvor du skrev dit indlæg?

Jeg ser frem til at høre fra dig.
Kh. Astrid Hasselbalch
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991