Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

EMG undersøgelse

Her er du: Forsiden - Andet - EMG undersøgelse
Bruger
Leif
Skrevet: 20-06-2011 01:48:28
EMG undersøgelse
Efter at have ekstreme spændinger i min hals og hoved gennem mange år kom jeg til emg undersøgelse hos Torben Dalager her i forrige uge, fordi min læge samt neurolog mente jeg mest sandsynligt havde torticollis eller anden form af dystoni, Torben konstaterede dog på få minutter at apparatet viste hverken torticollis eller anden form for dystoni og at han dermed desværre ikke kunne hjælpe mig. Det undrer mig dog lidt at nålerne til emg maskinen aldrig blev stukket i lige der hvor jeg har spændingerne, jeg havde forventet at skulle pege lige hvor der spænder mest og så blev nålen stukket lige der for at se spændingen på skærmen men sådan var det altså ikke, og maskinen viste ingen spænding, jeg er dog sikker på at Torben ved hvad han gør, men hvad er jeres erfaring med emg ??
Iben
Skrevet: 20-06-2011 06:38:33
Hej. Jeg har haft diagnose i 4 år efterhånden, torticollis. Men emg målingerne har kun givet udslag 2 gange på de 4 år, så jeg giver ikke meget for dem. Min oplevelse med lægerne er at de kun tror på det de kan måle. desvære. Jeg skal afsted i dag, for håbenlig for sidste gang, da botox ingen effekt har eller har haft. Det giver bare en masse bivirkninger for mit vedkommende. Jeg ved at der nogle herinde botox hjælper meget og har gode erfaringer med emg. men desværre er sygdommen meget individuel.
Jeg har prøvet det meste alternative inden jeg fik diagnosen, uden held. Nu går jeg til fys 2 gange om ugen, og det giver lidt lettelse i hovedpinen, så måske det er værd at prøve. Med venlig hilsen Iben
birgit rasmussen
Skrevet: 20-06-2011 07:09:10
Hej !
Første gang jeg fik Botox var i øjnene . Ingen måling forud , som vist er almen procedure i.f.b. med behandling af Blepharospasmer . Rigtig god virkning . Jeg henviser til mit indlæg "Diagnose søges " hvor min situation d.d. beskrives . Den handler inddirekte om EMG , som lægen ikke ville iværksætte , da jeg var til behandling i fredags .
"Der var for stor uoverensstemmelse mellem mine beskrivelser og hidtidige journaloptegnelser".
God dag , kh. Birgit
tove
Skrevet: 20-06-2011 14:16:55
Hej!
Desværre har jeg kun dårlige erfaringer med EMG. Jeg har Dysfoni og er blevet behandlet med Botox i Hannover 13 gange med et super fantastisk resultat hver gang, jeg får fra 6-95% stemme. Det er noget, der vil noget. Lægerne på Bispebjerg kunne ikke hjælpe mig, bl.a. fordi de ikke kunne måle det. Tyskerne laver slet ikke EMG på mig. Jeg har også en amerikansk artikkel, som fortælle at EMG ikke er så brugbart.
Giv ikke op, Leif.
M.V.H. Tove.
Anita
Skrevet: 20-06-2011 17:33:40
Jeg har også fået lavet målinger af Torben Dalager. Han målte så megen dyston aktivitet at jeg nærmest blev tvangsbehandlet med Botox. Men da Botox ingen effekt havde overhovedet, tja så havde jeg pludseligt ikke dystoni alligevel. Så jeg giver heller ikke meget for EMG målinger som eneste diagnostisk metode.
Eva
Skrevet: 20-06-2011 21:34:56
Hej!
Jeg er vist også nødt til, at bidrage med et kapitel...
Havde for to år siden ingen diagnose, men ufrivillige bevægelser og spasmer i store dele af kroppen. Jeg bliver planlagt indlagt på BBH, da jeg bor i Jylland. Der foretages EMG af Dalager, som vælger at måle to steder på mig; i højre underarm, som viser udsving, men ikke nok til, at han vil kalde det dystoni, - og i nakken, som ikke på det tidspunkt var slemt. Ingen udsving her heller. "Jeg kan ikke hjælpe dig, så du afsluttes herfra", sagde han. Da spurgte jeg, om der ikke ville være god mening i, at måle i min højre storetå, som sad - og stadig sidder, i helt sammenkrummet stilling pga. spasmer. Dalager svarede, at det var der ingen grund til, - for når de første målinger ikke viste dystoni, ville der heller ikke være det andetsteds i kroppen.
For halvandet år siden tog jeg til München, og fik dér stillet diagnosen generaliseret dystoni, hvilket senere er bekræftet på Rigshospitalet. Uden EMG.
Sådan kan man undre sig.
Eva
tove
Skrevet: 22-06-2011 19:52:48
Hej!
Anita, din beskrivelse kan jeg desværre genkende.
Jeg fik lavet EMG i musklerne ved stemmebåndene og der var udsving, mens nakken stadig var bøjet bagover, blev der sagt: "Det behandler vi på." 1½ måned senere var jeg til kontrol og min stemme var dårligere end før behandlingen. 2½ måned senere havde jeg ingen stemme og uden EMG konstaterede de: "Du har ikke Dystoni og du er afsluttet herfra." I Tyskland bruger de ikke EMG ift mig, men behandler min Dystoni med super resultet. EMG'en på BBH blev også lavet i de forkerte muskler.
Så jeg undrer mig også over, hvad der foregår der.
Tove.
Claus Vilhelmsen
Nyt medlem
Skrevet: 06-01-2015 15:04:35
Jeg ser tråden her 3 1/2 år senere ved en tilfældighed og forstår nu, at jeg ikke er den eneste, der har været udsat for en mærkværdig og inkompetent behandling af Torben Dalager.
I 2008-9 var jeg henvist til neurokirurgisk på Bispebjerg efter at have gået hos neurolog Gitte Ørsnæs i et par år. Ørsnæs havde konstateret, at jeg havde dystoni, og jeg fik tegretol. Hun bad mig om at optage en video, når jeg fik krampet i benene, hvilket jeg gjorde. Hun var begejstret, fordi videoen viste entydigt, at jeg har dystoni.
Der gik et helt år, før jeg kunne komme til på Bispebjerg, og da det endelig skete, fik jeg at vide, at det var på et afbud! Dalager afviste prompte, at jeg havde dystoni og påstod hårdnakket, at jeg "kun" havde urolige ben. Jeg henviste til Gitte Ørsnæs' diagnose og videoen. Modstræbende gik Dalager med til, at videoen skulle fremskaffes fra Ørsnæs klinik, og fik jeg en ny tid. Men næste gang jeg kom, var videoen alligevel ikke fremskaffet. Spild af tid, og jeg led under sygdommen, den sygdom som Dalager ikke ville anerkende.
Næste gang, jeg kom, var videoen kommet, og Dalgager måtte modstræbende indrømme, at jeg har dystoni. Herefter udsatte han mig for en stroppetur, hvor jeg skulle gå hurtigt hen over gulvet frem og tilbage. Ingen forklaring på hvorfor, og da jeg blev træt i benene - og fik ondt i dem - blev han hånlig.
Han gav så nogle få indsprøjtninger med botox.
Det hjalp desværre ikke nok, men jeg er heller ikke sikker på, at han ramte rigtigt. Han gav indsprøjtningerne meget modvilligt. Næste konsultation blev aflyst, og der gik rigtig lang tid. Virkningerne af indsprøjtningerne var væk, og da jeg endelig kom til Dalager igen, konstaterede han tørt, at så virkede indsprøjtningerne ikke. Så kan jeg ikke gøre mere for dig, og du bliver afsluttet , sagde Dalager med et stort, lydløst grin. Jeg var målløs.
Heldigvis havde jeg i mellemtiden gået til min praktiserende læge og bedt om at få en "second opinion" et andet sted. Jeg blev henvist til Glostrup Hospital, hvor jeg har gået siden. Der er yngre, veluddannede læger, som har taget hånd om problemet på en hel anden, professionel måde. Jeg går der hver 3. måned og får botox-indsprøjtninger, og det virker for mig, når de bliver sprøjtet ind de rigtige steder, og det minimerer mit forbrug af tegretol.
Det endte altså godt, men hvorfor skulle jeg så meget ondt igennem hos den hånlige og arrogante kvaksalver Torben Dalager?
Claus Vilhelmsen
Nyt medlem
Skrevet: 06-01-2015 15:05:27
Jeg ser tråden her 3 1/2 år senere ved en tilfældighed og forstår nu, at jeg ikke er den eneste, der har været udsat for en mærkværdig og inkompetent behandling af Torben Dalager.
I 2008-9 var jeg henvist til neurokirurgisk på Bispebjerg efter at have gået hos neurolog Gitte Ørsnæs i et par år. Ørsnæs havde konstateret, at jeg havde dystoni, og jeg fik tegretol. Hun bad mig om at optage en video, når jeg fik krampet i benene, hvilket jeg gjorde. Hun var begejstret, fordi videoen viste entydigt, at jeg har dystoni.
Der gik et helt år, før jeg kunne komme til på Bispebjerg, og da det endelig skete, fik jeg at vide, at det var på et afbud! Dalager afviste prompte, at jeg havde dystoni og påstod hårdnakket, at jeg "kun" havde urolige ben. Jeg henviste til Gitte Ørsnæs diagnose og videoen. Modstræbende gik Dalager med til, at videoen skulle fremskaffes fra Ørsnæs klinik, og fik jeg en ny tid. Men næste gang jeg kom, var videoen alligevel ikke fremskaffet. Spild af tid, og jeg led under sygdommen, den sygdom som Dalager ikke ville anerkende.
Næste gang, jeg kom, var videoen kommet, og Dalgager måtte modstræbende indrømme, at jeg har dystoni. Herefter udsatte han mig for en stroppetur, hvor jeg skulle gå hurtigt hen over gulvet frem og tilbage. Ingen forklaring på hvorfor, og da jeg blev træt i benene - og fik ondt i dem - blev han hånlig.
Han gav så nogle få indsprøjtninger med botox.
Det hjalp desværre ikke nok, men jeg er heller ikke sikker på, at han ramte rigtigt. Han gav indsprøjtningerne meget modvilligt. Næste konsultation blev aflyst, og der gik rigtig lang tid. Virkningerne af indsprøjtningerne var væk, og da jeg endelig kom til Dalager igen, konstaterede han tørt, at så virkede indsprøjtningerne ikke. Så kan jeg ikke gøre mere for dig, og du bliver afsluttet , sagde Dalager med et stort, lydløst grin. Jeg var målløs.
Heldigvis havde jeg i mellemtiden gået til min praktiserende læge og bedt om at få en "second opinion" et andet sted. Jeg blev henvist til Glostrup Hospital, hvor jeg har gået siden. Der er yngre, veluddannede læger, som har taget hånd om problemet på en hel anden, professionel måde. Jeg går der hver 3. måned og får botox-indsprøjtninger, og det virker for mig, når de bliver sprøjtet ind de rigtige steder, og det minimerer mit forbrug af tegretol.
Det endte altså godt, men hvorfor skulle jeg så meget ondt igennem hos den hånlige og arrogante kvaksalver Torben Dalager?
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991