Galleri
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Hjælp??

Her er du: Forsiden - Gode råd og idéer - Hjælp??
Bruger
Jesper
Skrevet: 22-03-2006 23:29:47
Hjælp??
Hej.

Jeg er en fyr på snart 21, som siden i forgårs har haft et irritationsmoment på mit venstre øje. Jeg søgte lidt på nettet, fandt jeres side samt andre omhandlende dynasti og hemifaciale spasmer og er nu blevet ret bekymret.
Jeg er begyndt at få nogle meget små trækninger/kramper i mit venstre øjenlåg. De er meget minimale på nuværende tidspunkt, men de kan mærkes. Kigger jeg i et spejl mens det sker, flytter øjenlåget sig meget lidt under trækningerne, der er måske tale om 1 milimeter.

Trækningerne forekommer flere gange dagligt, det er dog til at leve med på nuværende tidspunkt og nogle gange ligger jeg slet ikke mærke til det, men jeg er bange for at det kan udvikle sig.

Er dette noget jeg skal være bekymret for? Kan det være tegn på dynasti/emifaciale spasmer?

Håber i kan hjælpe en bekymret sjæl :o(
mia
Skrevet: 23-03-2006 08:51:43
Hej Jesper

Jeg syntes at du skal få en snak med din læge eller en øjenlæge, hvis det fortsætter.
En nerve ved øjenlåget som irriterer kan være så mange ting, blandt andet stress, så der er ingen grund til at male fanden på væggen før du ved hvad det er.

Kan ikke se at der skulle være nogen grund til at du har hemifaciale spasmer. Du er vel ikke kommet til skade, tager medicin eller andet?

Mvh.
Mia
Jesper
Skrevet: 23-03-2006 14:03:22
Jeg er ikke kommet til skade eller tager nogen form for medicin, så det kan ikke være herfra det er kommet.

Jeg ringede og fik en tid hos lægen og der sagde hende jeg bestilte tid hos, at det i mange tilfælde bare var en nerve der drillede og at det ville gå væk af sig selv. Håber hun har ret.
pia Schou Christensen
Skrevet: 24-03-2006 21:49:55
Kære Jesper

Jeg er en gammel pige på 53 og jeg må fortælle dig at jeg igennem hele livet med mellemrum har haft en "nervøs" nerve i et øje uden at det var dystoni.
Jeg har nu fået dystoni i øjne og kæber, men det har ingen sammenligning med et "nervøst" øje, så jeg tror at du skal tage det helt roligt.
Mvh Pia
Sebastian W.
Skrevet: 06-01-2010 16:12:52
Hej alle sammen, jeg har det præcist samme problem som Jesper, små kramper i venstre øjenlåg, bevæger sig ca 1 mm. Jeg tager kun vitaminpiller og jeg har ikke været ude for nogen ulykker eller blevet skadet.

Jeg skrev bare lige for at lade dig, Jesper, vide at du ikke er alene med den her ting/'forbandelse' :) hvad end man vil kalde det...
Lone Thomsen
Skrevet: 14-02-2010 17:25:07
Jeg har haft lign trækninger ved det ene øje i 1½ uge. Hvor længe kan man regne med, at en nerve der er i klemme, driller?
Synes nu at mit øjenlåg bevæger sig mere end 1 mm. Bør jeg være bekymret?
Nathalie
Skrevet: 08-04-2011 15:58:43
jeg er en pige på 21. Jeg har nu haft det konstant i 3½ uge, og det bliver værre og værre! Det er blevet så meget, at det hæmmer min konsentration, når jeg har tavle undervisning i gymnasiet.

Skal jeg snakke med min læge?

Håber at få svar for det er snart eksamens tid!
karin sommer sørensen
Skrevet: 10-04-2011 16:59:15
ER DETTE EN JOKE??????????????
Ewa
Skrevet: 27-12-2011 19:31:05
Det skyldes ofte mangel på magnesium og kommer typisk i stressede periode. Måske i skulle prøve magnesium og spørge efter det på apoteket.

se evt.:
www.helsenyt.com
Lord Gayfag
Skrevet: 18-02-2012 23:27:00
Mit nederste venstre øjenlåg trækker sig meget sammen, det ka tydeligt ses hvis man står to-tre meter væk.
Er det farligt? For det er lidt irriterende....
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Dansk Dystoniforening  |  Vestergade 105 B  |  8464 Galten  |  Telefon 7178 7991